Fjernvarme
Manglende varmt vand efter serviceeftersyn
I forbindelse med, at der ikke er varmt vand efter DVKT har udført service, skyldes dette de fleste gange, at når DVKT motionerer ventiler på fjernvarme unit, løsner der sig en smule snavs / kalk, som kan
sætter sig i reduktionsventilen, så der ikke er gennemstrømning. Dette løses ved at vi skruer ventilen helt ud og ind igen. Til sidst justeres ventilen tilbage til udgangspunktet, ca. 1/4 omgang ud fra lukke position.
DVKT kan forstå, at beboere tror DVKT skruer ned for deres termostater. Dette er ikke tilfældet medmindre DVKT kan se afkølingen ikke er til stede. Hvis DVKT justerer på termostater, informeres beboer om dette og de viser også gerne hvor de har justeret, samtidig noteres dette i vores servicerapport.
Servicerapporter har alle adgang til. På ventilationsanlæg er der påsat en QR kode, som kan scannes med en hvilken som helst smartphone. Så får man den seneste servicerapport frem.